Психолого-педагогічне дослідження

"Освіта – скарб; праця – ключ до нього"
П'єр Буаст


«ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ  СТУДЕНТІВ РІЗНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ВСП “ХОМУТЕЦЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ПОЛТАВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”

Актуальність дослідження. Однією з найбільш актуальних проблем сучасної освіти є побудова такого процесу навчання, який міг би бути основою формування мотиваційної сфери. У зв'язку з цим виникають суперечності між існуючим станом мотивації у студентів вузу і сучасними вимогами до їх учбової активності; між потребами практики в науково-обгрунтованих рекомендаціях по управлінню мотиваційною сферою студентів і відсутністю достатніх для цього науково-психологічних знань.

Актуальність даної проблеми й обумовила вибір теми дослідження: "Психологічні особливості мотивації навчання студентів різних спеціальностей".

Мета дослідження: проаналізувати і виявити особливості мотивації та навчально-пізнавальну діяльність студентів різних спеціальностей.

Завдання дослідження: 

1. Визначити мотивацію навчальної діяльності та її формування на різних вікових етапах; 

2. З’ясувати  специфіку навчальної мотивації студента; 

3. Визначення професійної мотивації;

4. Визначити та порівняти співвідношення мотивів, що мають пріоритетний вибір у студентів різних спеціальностей.

Об'єктом дослідження є психологія мотивації навчальної діяльності.

Предмет дослідження - психологічні особливості мотивації навчальної діяльності студентів.

Гіпотезою дослідження є припущення, що у студентів різних спеціальностей спостерігається різне співвідношення мотивів, які мають пріоритетний вибір.

Теоретико-методологічною основою дослідження стали загальнотеоретичні положення наукової психології, зокрема, вивчення мотивації людини (Д. Макклелланд, Д. Аткінсон, Г.Хекхаузен, Г. Келлі, Ю. Роттер, К. Роджерс, Р. Мей. А.Н. Леонтьєв та ін.), учбова діяльність як специфічний вид людської діяльності (Д.Б. Ельконін), вивченням мотивації учбової діяльності (А.К. Маркова), спонукальна сила мотивів дітей (М.І.Бажовіч), вікова динаміка мотивів навчання (О.М. Леонтьєв, Л.І. Божович, А.К. Маркова), залежність успішності учбової діяльності від мотивації  (Г. Клаус).

Методи дослідження: Для розв’язання поставлених завдань, досягнення мети, перевірки гіпотези використано загальнонаукові методи теоретичного рівня ( аналіз, синтез, порівняння, систематизація, узагальнення науково-теоретичних та емпіричних даних), методи емпіричного дослідження (опитувальник) та методи статистичної обробки даних.

Емпірична база дослідження. Дослідження виконувалися на базі ВСП Хомутецький фаховий коледж Полтавського державного аграрного університету”, Миргородського району, Полтавської області. У дослідженні брали участь 80 студентів (40 студентів спеціальності «Ветеринарна медицина» та 40 студентів спеціальності «Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва»).

Теоретичне значення роботи полягає теоретичному поглибленні поняття мотивації навчання, в уточненні розуміння загальних складових мотиваційної структури, а також в необхідності  підвищення рівня мотивації студентів до навчання та діагностиці навчальної мотивації студентів.

Практичне значення роботи визначається виявленням співвідношення різних мотивів та мотиваційних елементів, їх оцінкою в мотиваційній структурі студентами різних спеціальностей одного навчального закладу. Теоретичні положення, емпіричний матеріал та висновки дають можливість психологам та викладачам спеціальних дисциплін забезпечити виконання основного завдання навчального закладу, а саме, підготувати конкурентоспроможних спеціалістів аграрного сектору України.

Структура та обсяг роботи.  Робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, що нараховує 41 найменування та    додатків. Робота викладена на 75 сторінках друкованого тексту, вміщує 13 таблиць та  10 рисунків.

Психолого-педагогічне дослідження (посилання на матеріали дослідження)


Немає коментарів:

Дописати коментар

Навчально-методичний комплекс з дисципліни

ЩО ЯВЛЯЄ СОБОЮ ДИСЦИПЛІНА? Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в закладах фахової передвищої освіти включає стандарти фахов...